post khas utk hari raya yg akan tiba esok hari...
selamat hari raya...
maaf zahir batin...
meh la beraya kat umah...
mana tahu dpt duit raya...
^^,
Isnin, 29 Ogos 2011
Sabtu, 27 Ogos 2011
tadaaa~
Salam...
guess what...
Ina akan beli new lappy since the present one ni sick benor2...
eheeee....
nak beli note book style...
kecil n bergaya...
senang nk bwk ke mane2 je...
tapi yg xbestnya...
duit bnyk melayang...
huhhhh....
tapi xpela...
nt kalau xbeli yg baru, kat Nizhny nt nk buat keje pun susah...
nk online pun susah kalau xde lappy ^^,
ok la dulu...
malam ni ingat nak g makan bihun celup kat depan umah ^^,
hehe...
tapi berbuka tetap bantai nasi dulu...
hehe...
okla...
salam ^^,
guess what...
Ina akan beli new lappy since the present one ni sick benor2...
eheeee....
nak beli note book style...
kecil n bergaya...
senang nk bwk ke mane2 je...
tapi yg xbestnya...
duit bnyk melayang...
huhhhh....
tapi xpela...
nt kalau xbeli yg baru, kat Nizhny nt nk buat keje pun susah...
nk online pun susah kalau xde lappy ^^,
ok la dulu...
malam ni ingat nak g makan bihun celup kat depan umah ^^,
hehe...
tapi berbuka tetap bantai nasi dulu...
hehe...
okla...
salam ^^,
Isnin, 22 Ogos 2011
Salam Ramadhan ^^,
Salam...
dh lama kot Ina xpost something kat sini... maybe busy tidur kot..ops....hehe...
almaklumla...bukan senang nk tido yg bnyk ms sesi pembelajaran bermula...
maaf sngt2 sbb blog ni xaktif... satu sebab malas + xde idea... lgpun dh ramai blogger yg famous amous... mana layan blog picisan ni...
o ye... dh lari tajuk ni...
nk ucap salam ramadhan kat semua...(kalau ade readers la)....
selamat hari raya gak...
n ketahuilah rakan2...tahun ni agak special...
tahun ni Ina beraya kat umah... ^^,
xmcm tahun2 sebelum ni kena beraya kat negara org...
bersyukur2....
nak mengadu jap...
sebenarnya after raye ni ade exam... tapi mls nk study ms holidays...
mcm mane ni ek...
Ina rase kwn2 yg lain mesti begitu juga...
harap2 sblm balik sane nt Ina study...
ade 2 minggu je lagi sblm fly sana balik...
waaaa...
kenapa ms bergerak sngt laju...
xcukup holidays...
hehe...
mcm xbersyukur lak kalau ckp mcm tu...
okla...
selamat beribadat ^^,
dh lama kot Ina xpost something kat sini... maybe busy tidur kot..ops....hehe...
almaklumla...bukan senang nk tido yg bnyk ms sesi pembelajaran bermula...
maaf sngt2 sbb blog ni xaktif... satu sebab malas + xde idea... lgpun dh ramai blogger yg famous amous... mana layan blog picisan ni...
o ye... dh lari tajuk ni...
nk ucap salam ramadhan kat semua...(kalau ade readers la)....
selamat hari raya gak...
n ketahuilah rakan2...tahun ni agak special...
tahun ni Ina beraya kat umah... ^^,
xmcm tahun2 sebelum ni kena beraya kat negara org...
bersyukur2....
nak mengadu jap...
sebenarnya after raye ni ade exam... tapi mls nk study ms holidays...
mcm mane ni ek...
Ina rase kwn2 yg lain mesti begitu juga...
harap2 sblm balik sane nt Ina study...
ade 2 minggu je lagi sblm fly sana balik...
waaaa...
kenapa ms bergerak sngt laju...
xcukup holidays...
hehe...
mcm xbersyukur lak kalau ckp mcm tu...
okla...
selamat beribadat ^^,
Ahad, 12 Jun 2011
im back...
Salam...
im back here for a while just to inform that im having my exams sejak akhir2ni..
tp sempat lagi la duk online...
xboleh nk berblogging sebab ada perasaan malas sket tambah lap top Ina yang dah xmau berbakti...charger dia rosak...so terpaksala pulun yang kawan punya lap top...
tapi xapalah...
boleh kurangkan main internet...
kawan2...
doakan Ina ya...
exam kali ni mmg banyak n menakutkan...
sorry lama xupdate blog =)
with love~
Ina
im back here for a while just to inform that im having my exams sejak akhir2ni..
tp sempat lagi la duk online...
xboleh nk berblogging sebab ada perasaan malas sket tambah lap top Ina yang dah xmau berbakti...charger dia rosak...so terpaksala pulun yang kawan punya lap top...
tapi xapalah...
boleh kurangkan main internet...
kawan2...
doakan Ina ya...
exam kali ni mmg banyak n menakutkan...
sorry lama xupdate blog =)
with love~
Ina
Ahad, 27 Mac 2011
strength~
Salam...
Hari ni Ina mahu merepek2 pasal kekuatan ya sedari sekalian...
sebab ni Ina ni mmg suka bab2 strength ni...
tapi jangan sempitkan pemikiran anda dengan hanya memikirkan pasal dumbell ke, barbell ke, apa2 ke yg kait ngan kekuatan fizikal, tapi think about sumtin else...
kita ni ada kekuatan dalaman n luaran...
kalu nak kuat luar bersenam2 la selalu ya anda...
tapi dlm keadaan salji yang menggunung ni agak mustahil utk exercise kat luar...ye x ya dok...
buat sakit adela...baik xyah..heheeeee...
okay,,,
i would like to speak about inner strength kita...
bagi Ina its important...
sbb tanpa kekuatan dalaman...
kita senang je jatuh...
kekuatan perlu dicari bukan dinanti...
i've mention about this before...
even nak jadi kuat fizikal pun kena usaha lebih, ni kan pulak kekuatan dalaman yg agak susah r dicari....
sesungguhnya Allah menjadikan kita golongan yang paling kuat...
kita ada Al-Quran sebagai pegangan, motivasi, cara hidup n so on...
thats why kita boleh jadi kuat...
Ina bercakap psl ni hari ni sbb Ina ada jugak perasaan down tu bila ada je perkara berlaku...sbb sensitif kot... so Ina kena bina kekuatan dalaman...
insyaAllah...
I wanna fight this!
okla dulu...
agak letih hari ni...
baru je habis Malaysian night...
uhhh...
bilala nak ada Islamic Day punya night ke...
mcm pertandingan tilawah Al-Quran ke...
best gak tu...
heeeeeeeeee~
Hari ni Ina mahu merepek2 pasal kekuatan ya sedari sekalian...
sebab ni Ina ni mmg suka bab2 strength ni...
tapi jangan sempitkan pemikiran anda dengan hanya memikirkan pasal dumbell ke, barbell ke, apa2 ke yg kait ngan kekuatan fizikal, tapi think about sumtin else...
kita ni ada kekuatan dalaman n luaran...
kalu nak kuat luar bersenam2 la selalu ya anda...
tapi dlm keadaan salji yang menggunung ni agak mustahil utk exercise kat luar...ye x ya dok...
buat sakit adela...baik xyah..heheeeee...
okay,,,
i would like to speak about inner strength kita...
bagi Ina its important...
sbb tanpa kekuatan dalaman...
kita senang je jatuh...
kekuatan perlu dicari bukan dinanti...
i've mention about this before...
even nak jadi kuat fizikal pun kena usaha lebih, ni kan pulak kekuatan dalaman yg agak susah r dicari....
sesungguhnya Allah menjadikan kita golongan yang paling kuat...
kita ada Al-Quran sebagai pegangan, motivasi, cara hidup n so on...
thats why kita boleh jadi kuat...
Ina bercakap psl ni hari ni sbb Ina ada jugak perasaan down tu bila ada je perkara berlaku...sbb sensitif kot... so Ina kena bina kekuatan dalaman...
insyaAllah...
I wanna fight this!
okla dulu...
agak letih hari ni...
baru je habis Malaysian night...
uhhh...
bilala nak ada Islamic Day punya night ke...
mcm pertandingan tilawah Al-Quran ke...
best gak tu...
heeeeeeeeee~
Jumaat, 18 Mac 2011
Kawan~
Salam...
For me, I have my own definition about what a friend should be/ act....
kawan ni mmg senang nak cari...
tp bukan semua kawan ialah kawan...
ada jugak kawan makan kawan...
betul x?
to make it short...
for me...
kawan ialah:
~ apabila dia detect je ade kelainan pada diri kita pada hari tu, dia terus turut risau and dlm keadaan tertanya2... n try to help... bukan kalau kita dalam mood yang xbaik selama sebulan pun dia xperasan2 perubahan mood kita tu...
~ dia akan sentiasa kebajikan kawan dia... kalau nampak kawan leka sikit je trus kasi nasihat membina...xnak kawan dia ni terus jatuh/down...
~ and sentiasa bagi support...
~ selalu ambik kisah kalau kita nmpak lalai je dlm urusan ibadat...
~ sanggup susahkan diri demi kesenangan kawan dia...
~ xceritakan kelemahan kita kat orang lain...keep it silent je...
~ berusaha menjaga hati kawan dia...
~ dia dah hafal segala makanan kegemaran kita, apa yg kita suka/xsuka, warna apa yg kita suka/xsuka n so on...
~ she is willing to be a good listener to our problems...
~ sentiasa ada masa utk kita, even dia busy pun dia try to spend some time utk memenuhi kehendak kita..
~ xmerendah2kan kawan
~ selalu memperbetulkan apa yg xbetul pada kita...
~ boleh tolerate dengan apa keputusan kita
~ setia bersama kita walau susah atau senang
~ xlupa kita walaupun sudah bekerja dan tinggal jauh dengan kita
~ sentiasa mendoakan kita tanpa pengetahuan kita
~ bukan talam dua muka
~ n banyak lagi la kot...
Ina pun bukanlah kawan yang baik....
but i'll try to be the best la for my friends...
p/s: setelah berbulan2 xpost sumtin, akhirnya Ina ada gak sumtin to share with...
For me, I have my own definition about what a friend should be/ act....
kawan ni mmg senang nak cari...
tp bukan semua kawan ialah kawan...
ada jugak kawan makan kawan...
betul x?
to make it short...
for me...
kawan ialah:
~ apabila dia detect je ade kelainan pada diri kita pada hari tu, dia terus turut risau and dlm keadaan tertanya2... n try to help... bukan kalau kita dalam mood yang xbaik selama sebulan pun dia xperasan2 perubahan mood kita tu...
~ dia akan sentiasa kebajikan kawan dia... kalau nampak kawan leka sikit je trus kasi nasihat membina...xnak kawan dia ni terus jatuh/down...
~ and sentiasa bagi support...
~ selalu ambik kisah kalau kita nmpak lalai je dlm urusan ibadat...
~ sanggup susahkan diri demi kesenangan kawan dia...
~ xceritakan kelemahan kita kat orang lain...keep it silent je...
~ berusaha menjaga hati kawan dia...
~ dia dah hafal segala makanan kegemaran kita, apa yg kita suka/xsuka, warna apa yg kita suka/xsuka n so on...
~ she is willing to be a good listener to our problems...
~ sentiasa ada masa utk kita, even dia busy pun dia try to spend some time utk memenuhi kehendak kita..
~ xmerendah2kan kawan
~ selalu memperbetulkan apa yg xbetul pada kita...
~ boleh tolerate dengan apa keputusan kita
~ setia bersama kita walau susah atau senang
~ xlupa kita walaupun sudah bekerja dan tinggal jauh dengan kita
~ sentiasa mendoakan kita tanpa pengetahuan kita
~ bukan talam dua muka
~ n banyak lagi la kot...
Ina pun bukanlah kawan yang baik....
but i'll try to be the best la for my friends...
p/s: setelah berbulan2 xpost sumtin, akhirnya Ina ada gak sumtin to share with...
Langgan:
Catatan (Atom)