Jumaat, 31 Julai 2009

Bye2 JULY...

Salam...

hr ni hr last utk bln July..esok da August dah...
argghhh...
bnyk menda xmenjadik neh...
#kuatkan semangat Ina#

smkn hampir detik utk pulang kmbali ke Rusia...
no!!!!!!!!!!!!
pasti detik2 dua bulan d Msia ni akan menjadi kenangan...
so...
xleh nk sia2kn la ms ni...

sbnrnya xdinafikan Ina dh rindu warga2 Nizhny...
hahaha...
sahabat handai...
senior2...
xpela..
lgpun 10 bln Ina kat Rusia, 2 bln je kat sini...
xberbaloi lak...
nape x 6 bln blaja n 6 bln cuti je?
hepi hidup kalau camtu...

anyway...
gud bye July..
hope to meet u again next year...
InsyaAllah...

Excited~!

Salam...

Ina td g dgr ceramah..
hehe...
malas lak nk review kat sini...
ceramah yg pertama pasal najis...
Ina n nenek pg seawal 7 lbh pg...
n balik dlm 10 lbh pg...

kami beli buah2an...
including:
* dokong
* rambutan
* buah naga
* durian
* cempedak

agak best suasana d sana wpun penuh sesak je...
dpt kenal org senegeri...

yg Ina excited ni coz Ina dpt tgk MB Kelantan secara live...
ms terpandang Tok Guru tu...
air mata Ina kuar...
air mata terharu...
hehe....
lama xtgk MB kesayangan neh...

p/s: semoga Tok Guru sentiase sihat n dibawah lindungan n rahmat Allah S.W.T. agar dpt meneruskan dakwah Tok Guru... Amiin...

Ceramah~!

Salam...

saje je ni bt post psl ni...
yeah...
jap g Ina has a mission to do...
nk g dgr ceramah...
nk isi hati nurani...
heheehe...

hr tu dgr ceramah agama thru kmputer je...
skrg live....
kalau kat Rusia almost everyday bley dgr tazkirah...
ni Ina kena siap2...
kalau Ina catat isi kandungan ceramah tu nt Ina post ek...

Khamis, 30 Julai 2009

Onde2~!

Salam...

beshnya....
lama xmkn onde2...
br kejap td Ina n nenek n adik bt onde2...
besh..
menggontel2...

coz Ina dl slalu je bt...
sejak duk Rusia ni..kali ni first time bt...
da lame xmkn menda neh...
nt kejap lg dpt mkn r..
coz skrg tgh pose neh...
cant wait...
hasil buatan diri sendiri n nenek n adik...
hehe...

tensen mode udah lenyap...
o ye...
sbnrnya kunci tu ade la td...
kunci yg Ina ambik atas meja tu sbnrnya is the right key...
Ina je yg xreti nk kunci gn key tu kot...
malu seyh merepek xsudah..
padahal kunci depan mata...
hehe..
xkn ulangi kesilapan itu...
tensen free jek...

# happy mode #

LaMaNyA~!

Salam...

Ina xtau la nape lap top Ina smpai skrg still dirawat d KL sane...
truk sngtkah rosak tu...
lmbt lg ke nk dptnye kembali...
wah...
i am totally missing it...
kenangan Ina bersama lap top sepanjang kat Rusia...
owh...
tetiba rosak dlm bln 5 kot...
byk data2 yg terpaksa didelete sbb format smule...

haiyakkk...
Ina sedeh...
of coursela...
segala bnda2 pntg dah kena delete...
sape xsedeh...

kalau ade laptop...
kn sng..
boleh bwk ke mane2..
xpayahla msk bile ni je...
hehe...
tgk...
merepek je nih...

anyway..
harap2 lap top tu recover sblm Ina g Rusia ni..
penting dowh lap top tu...
kalau boring leh main game ke, on9 ke...

one month left b4 going to Russia AGAIN...
ah...

# empty mode #

OMG!

Salam...

i dont know y..
but i truely think that my life is more better in Russia...
we have usrah, solat jemaah, ceramah n other activities in Russia...
but in Malaysia...
i cant do all these...
so sad...

here...
i do nothing...
i cant even have my usrah, solat jemaah...
ermmm...study JAUH skali...
well3...
i hate being like this...
my life is empty...
in Russia..
i can do a lot of thing...
haiyak....

i need to top up my Iman...
bkn maintain or jatuh...
i can top up my Iman in Russia...
kat sini mcm mendatar je...
hehe....

p/s: jgn pk plik lak...
Ina bkn jd sociable ke, xtutup aurat ke...
xdela..
Ina ok je...
cume perasaan je kot...
kat Malaysia ni Ina mcm menjauhkan diri dr umum lak...
duk sorg2 dlm umah..
updating blog ni..weeeeeeeeeee.....

Selasa, 28 Julai 2009

Gathering~

Salam...

smlm ade sorg akak ni...
kak Wani dr MMA...
dia msg Ina..
katanya dia nk jumpa ngan Ina/ students Rusia dr Klate...
kat KB Mall..
11.30 pg...
Wednesday...

the prob is sape nk anta Ina..?
parents Ina of coz keje time tu...
xkn nk naik bus kot...
Ina mana ade personal driver mcm dlm cter2 Indon tu...
aiyakkk!
kata akak tu Ayu n Nawal pun dtg skali...
tujuan gathering ni coz akak2 tu nk kenal2 so kalau ade pape hal sng...

tgkla camne akak...
esok kn...
hopefully dpt dtg kot...

Translate~!

Salam...

i have a prob la...
sijil SPM tu translate b4 balik Rusia ni ke or b4 grad?
kalau b4 balik Rusia ade sebulan je lg...
if b4 grad ade 5 thn lg...
ni nk investigate ni...
yehhhh... detector Ina in action...
hehehe....

kalau translate Ina kena g kat KL..
kat Russian Resources...
aduhai...
malas seh gerak KL...
dahla bayar utk translation tu bagai mencekik darah org...
RM 1120 ~!!!!!

Processing lak sebulan...
kalau mmg kena hntr b4 balik Rusia tu da xsempatla...
coz ms cuti pun sebulan jetinggal...
nk rush ke KL lg...
haih...

hopefully kena hntr b4 grad...
still have 5 years kn...
tp papepun...
settlekan sume ni awl2...
baru xmerana hidup nt....

ye!
chaiyok Ina~

Ahad, 26 Julai 2009

Hampa~!

Salam...

ah...
my fav driver is not on pole la..
dpt no 7 jek dlm qualifying smlm...
xpe2...
biar dpt no 1 hr ni...

ish..
ape Ina membebel ni...
sbnrnya...
smlm qualifying F1...
hr ni Race F1....
hopefully my fav driver will win...
hehe...

p/s: klau korg nk tau sape my fav driver...
investigate r sendiri...
klu da bnyk Ina bg tu..

twink2~!

go ... go....
# excited mode #

Sabtu, 25 Julai 2009

Football lg~!

Salam...

Ina sbnrnya dlm process tgk bola neh...
Chelsea vs AC Milan...live...
skrg tgh first half...
so Ina ambik ms ni utk berblogging la...
seri skrg 1-1...
Ina sokong Chelsea la sng coz dl Ina penah sokong Chelsea...
skrg kan Ina sokong Man U...

ermmm...
Chelsea leads seawal minit ke 7 bile Drogba jaringkan goal...
AC lak menyamakan kedudukan pd minit ke 38 hasil jaringan mantap Seedorf...
hahaha...
jd addicted lak Ina neh...
kalau ade bola je msti tgk...

ooo ye...
xlupe smlm Ina tgk match btwn Man U n FC Seoul...
of course Man u mng tp FC Seoul bg saingan yg amat sengit...
pd babak pertama, FC Seoul mendahului tau...
2-1 at first half...
mmg terkejut r Man U hmpir kalah...
2nd half tu br Man u bangkit...
dgn kehadiran Van Der Sar penyelamat keadaan...
final result: Man u 3- FC Seoul 2....
mmg sengit gle ah...
tp kn...
my mum said...
Man u ni lemah sket kalau lwn kt Asia ....
maybe sbb cuaca kot...
or Ina rase sbb Ronaldo da xde...
hehehe....

anyway...
cant wait to watch F1 Qualifying today at 7.50 pm...
hehehe...
chaiyok ****...

# excited mode #

Jumaat, 24 Julai 2009

Bahagianya~!

Salam...

Alhamdulillah...
sejak duk kt Msia neh..
mknn yg Ina dpt berlimpah ruah...
buah2an yg banyak gle menjadi santapan harian Ina...
bnyk gle...

yg wajib mkn almost hari2:
*durian
*rambutan
*salak

fuh....
boleh jd montel neh...
Ina baru je rembat buah2 neh ....
kenyang doe...
i dont want to miss this moment coz i know when i reach Rusia...
these fruits cant be find anymore except rambutan...
kat Rusia 2 or 3 bijik beratus2 ruble..(nah ambik kau!)
kat sini duk telan 100 bijik sehari pun xpe...
coz stock skrg not limited...
musim dia kan...
nk wat camne..

tq to Tok Mek coz diala yg slalu bwk balik buah2 neh...
xsempat mulut nk hilang bau durian..
tup2...
da dtg durian lain...
hehehe....

d samping tu...
Ina ni kan kaki mkn sket...
so Ina ade la topup buah2 lain sket...
# apple
# watermelon
# ....

n lg satu...
kat umah Ina ade pokok guava tau...
pokok tebu pun ade...

konklusinya...
stock buah2 kat umah Ina mmg sntiasa ade la...
sape nk jomla dtg ramai2...
tolong habiskan...
twink2~!

Khamis, 23 Julai 2009

Already gone~!

Salam...

alamak...
pantasnya mase berlalu...
i have been in Malaysia for more than 3 weeks already...
xrase pun...
tinggal sebulan lebih je lg cuti...
waaaa...
xnk balik awal Nizhny..
nt kena bukak buku hari2 lg...
kat Msia xyah tgk buku xpe...
relak sakan doe...

xtaula pencapaian Ina spnjg cuti neh...
research Ina blm tentu berhasil...
arggghhh...
kena pk ni nak handle n kemaskini daily routines kat sini...
btl...
mendatar je rasenya hr2 kat sini...
dr bgn pagi smpai tido balik...
xde perubahan...
boring tau camneh...

kena pk balik mcm mana nk upgrade sket nilai idup neh...
nk jd insan berguna..
insyaAllah...
Amiin...

Announcement~!

Salam...

kpd sesape yg ambik medik blaja kat Rusia yg duk kat Klate...
kalau anda mahu ke camping yg akan diadakan di bkt NuR UngGuL..
pada 12 - 16 OgOs neh...
sila bgtau Ina...
program tu start mlm 12 tu... tp tgh hari 12 tu da kena daftar...

kalau anda nk ke sana bpakatla ngan kwn2 spya sng nk g...
caranya camni...
dr Klate trus ke Hentian Puduraya...
dr sana pg ke KTM trus ke Bangi...
n dr Bangi akan ade org yg ambik n bwk ke camping site tu...

pkl 12 tgh hr 12 Ogos da boleh daftar...
mlm tu br program start...
habis mlm 15...
tp bertolak balik mstilah pd pg 16...

Ina xtau g nk g ke x neh...
kalau sape2 nk g gtau secepat mgkin sblm 25 neh k...

Researcher~!

Salam...

Ina happy coz kt umah Ina xdela duk diam je...
Ina jd researcher scra senyap2...
tp Ina ade gtau r family...
adela Ina bt research sumthing yg ade sangkut paut ngan health kita...
agak lama Ina bt research ni di samping trus mencuba2 ..erkkk...
insyaAllah positive hasilnya...

kalau research ni menjadi...
Ina bgtau r korg...yg tertentu saje dpt tau..hehe
xnk gtau g research ni dgn specific...
xpntg g...

Ina bt ni utk kebaikan Ina gak n maybe org len gak...
Mmg Ina minat gle la bt psl ni...
ermmmm...
sbnrnya benda ni layak dipanggil research ke???
xtaula...
papepun Ina tgh bz ngan keje skrg neh...

Kolam Hati vs Tanah Thai~!

Salam...

sblm tido td, Ina ade watch this match.. Kolam Hati (Liverpool) vs Tanah Thai (Thailand)..
hehe...
agak besh smlm..
Ina tgk dr awal smpaila...
errrkkkkk...arghhh....
tertido!!!!
xsempat nk tgk habis tiba2 da blackout mata Ina neh...
mcm mane leh jd ni...
match tgh hangat smlm tu..
ms Ina tgk tu diorg tgh seri...
berape minit je lg nk tamat match...
ni Ina xtau sape winner ni...

someone plis tell me if u know..
hehehe...

p/s: Thailand's player agak *******

Rabu, 22 Julai 2009

Happy Birthday sweeties~!

Salam...

dua hr lepas(20th July) birthday my kazen, Aisyah...
happy birthday dear..
sweet 6..
aiyakkk...
muda g neh...
dengki i tau..
he3...
xde benda special Ina bg as a gift..
just chocolate je..
sorry syg...
Ina xtau ape lg yg Ina boleh kasi...
my mama suggests suh kasi brg mainan msk2..
errkk..
xpela...
ms tu da lewat...

n tomorrow(23rd July) birthday adik kpd Aisyah, Alya...
happy becomin birthday sweety...
sweet 2...
ni lg muda neh...
be a good child yup...
jgn lupa Ina...
ms Alya aka Yaya dtg umah ms Ina br balik hr tu Yaya xkenal pun Ina...
yela..
Ina g Rusia hr tu ms dia baby g..
#sedih mode#

dorg slalu jek dtrg kat umah men2 ngan my sis...

p/s: Happy Becomin Birthday(23rd July) gak to my uncle, Din...
sweet 43 kowt... hehehe...Moga panjang umo n murah rezeki n be a good Muslim k...

Isnin, 20 Julai 2009

Klate~!

Salam...

Ina ni rajin gle bukak wikipedia neh...
kejap td Ina bace article about Kelantan..
agak menarik..
Ina nk memperkaya ilmu about my beloved state ni...
antara mknn Kelantan ialah:
* nasi dagang
* nasi kerabu
* nasi tumpang
* ayam golek/percik
* nasi berlauk
* nasi ulam
* khau-jam
* keropok
* keropok gote
* laksa Kelantan
* pisang coklat
* coconut shake

Thai influenced dishes:
* somtam
* cholek
* budu
* tempoyak
* pakpek

alamak~!
bnyk gle info yg Ina xtau neh..
naseb rajin bukak wikipedia neh..
hehe...

p/s: Ina haghak Klate maju sokmo...xdok baloh2 ni..Ina mitok supayo Allah berkati Klate sokmo2.. Ina saye Klate neh.. mugo2 anak2 Klate beriman sokmo..xdok masalah paghok...
majulah Klate maju! Amiin...

Again~!

Salam...

Ina ade bgtau kan...
mlm ni akan ade rematch btwn Man U n Malaysia...
cant wait to watch the match though bkn scr live at the stadium..
T_T
xpela tadak rezeki kn...

harap2 diorg men dgn superb...
biar gamat stadium...
kalau Malaysian team mng pun Ina xkisah...
biar jd history...
kan dl Malaysia penah kalah 0-6...
ape kate dis night Malaysia mng 6-0...
excellent bkn?
ape2pun impossible lah..
hehe...

p/s: harap2 next time Ina dpt tgk kat stadium lak...
n ms tu da de sorg dua player Man U ialah pemain2 Malaysia...
gempak beb~!

Bowlers~!

Salam...

smlm Ina n my sis men bowling kat KB Mall...
bowlers: Ina, Bee, Betty

siap mat saleh g men bowling kat tepi kitorg...
a family...
respect gak r diorg..
sbb diorg respect culture kita...
pakai baju besr2 nk cecah paras lutut...
xdela baju ketat2 n kecik2 neh...
malu gak ngan org kita yg pakai baju ketat n kecik kalau mat saleh tu tgk...
coz mat saleh2 tu sndiri respect our culture kan...

balik pade cter,
mmg mula2 Ina leads,
but last2,
my sis jd winner..
hampeh tul...
Betty is the winner...
Ina second...
Bee third...
nmpaknya Ina kena slalu dtg berlatih ni...
nk improve skills men bowling..
hehehe....

Lap Top~!

Salam...

sedeh tul...
da brape lama lap top Ina d rawat...
da brape lama lap top Ina xbersama Ina....
da rindu neh...
lap top Ina d rawat d KL...
da lama sngt neh...
truk sngt kah rosaknya?
menurut dorg..
hard disk lap top Ina rosak...

harapan: cepat2 la recover ek...
da rindu nk men lap top...
da la kena format balik hr tu...
suma info n data2 kesayangan Ina hilang..
T_T

xpela..
kita letakla benda2 br kat dlm..
x sabar nk download games especially...
games Anis tu..
lupa lak nama dia..
hahaha...

Ahad, 19 Julai 2009

Sweetnyer~!

Salam...

smlm gak, Ina n family...
cukup 6 org suma...
* abah
* ma
* Ina
* Syamim
* Betty
* Bee

kami g shopping jap...
n then mkn2 kat KFC..
nk tekankan kt sini bkn sbb mkn...
tp sbb gathering ahli kluarga Ina for the first time kat luar for this year...
susah nk gather suma ahli neh memandangkan Ina study kt Rusia, Syamim lak kat mrsm...
so mase Syamim ade kat umah hr tu Ina xde,
ms Ina ade kat umah lak dia duk mrsm...
minggu ni Syamim balik umah..
so smlm dgn jayanya gathering tu dibuat..
sweetnya...
sudah lama x begini...

mama ckp next time Syamim balik umah,
kita mkn kt pizza lak...
bkn sng nk gather suma neh..
Alhamdulillah...
dpt gak ahli family bermesra kan..
xdela bz ngan keje msg2...
memandangkan next month Ina da nk balik Rusia...
so use time wisely la kn...

jap g Ina nk g mrsm Syamim (mrsm Ina gak dl)
dia nk terima anugerah pengetua...
Ina ikut jela...
ni kena siap2...
pkl 9pg da stat...

congrates bro!!!

Superb~!

Salam...

smlm dgn jayanya da berlangsung match btwn Man Utd n Malaysia...
xyah tanye r mmg konfem Man u mng..
tp smlm ternyata superb bg pemain2 Malaysia coz hanya kalah 2-3ngan Man u..
sket je lg nk mng...
Ina mmg terharu gle ah...

Ina sbnrnya terkilan xtgk match tu smlm thru tv coz da janji bwk sepupu jln2 kat tmn..
juz tgk sekejap je kat gerai mana ntah...
mmg berkaca -kaca dah mata Ina td...
hehe..
ops...
Malaysia...
kau mmg hebat r...
mmg terkejut r tau keputusan tuh...
Sir Alex Ferguson...
hg ambikla sorg dua pemain Malaysia for Man Utd weh...
mmg ternyata dorg hebat gak...
ambikla wei...
at least kalau Ina still sokong Man Utd, ade gak pemain Malaysia kt dlm kn..
2 in 1 la maknanya...
sokong Man utd n pemain Malaysia skali...

anyway harap2 lg menarik r match mlm Isnin ni...
nk tgk gak pemain Malaysia gegarkan gawang Man Utd bnyk kali..
twink2..

p/s: congrates to all players...
i dont wanna be bias at this point la...
sokong suma...

Sabtu, 18 Julai 2009

T_T

Salam...

kalau xsilap ptg neh Man Utd vs Malaysia...
huaaaaaaaaaaa....
Ina still kt Kelantan ni...
bermakna mmg Ina xdpt tgk r match tu...
T_T
xpela...
tadak rezeki tuh...

mmg Ina ni curang sket...
gatai2 nk sokong Man Utd..
sepatutnya sokongla Malaysia kn..
tp kwn2 Ina lgla...
smpai g stadium bkn sbb nk tgk team Malaysia tp nk tgk Man Utd beraksi...
nk Man U mng g...
serious wa gtau...

tapela...
Ina redha..
kalau tgk thru tv pun x salah kn?
sebak pun ade SKET2 neh coz ni harapan Ina lama dl nk tgk match ni...
okla...

men elok2 suma...
jgn ade yg patah kaki ka, hidung ka, tangan ka...
he3...

#tango#

Jumaat, 17 Julai 2009

Alhamdulillah~!

Salam...

Alhamdulillah... hr ni dgn jayanya tlh berlangsung jamuan kesyukuran Ina balik dr Rusia neh..
mkn2 nasi dagang...
besh2...
dgn lauk udang, ayam kampung, ikan, telur, sambal....
superb...
da lama xmkn nasi dagang...
n hr ni Ina tlh mentibai beberapa pinggan nasi dagang...
hehehe...

ramai sedare mare yg dtg...
yg sronoknya ms my kazen yg baby dtg..
first time tgk dia coz ms dia lahir Ina duk kat Rusia...
serious tomey wa ckp...
dahla kulit putih gle...
dgn tembamnya...
rmbutnya ala2 mat saleh gtu...
tomey ah...
nk picit2 je baby girl neh...

lg satu,
Td Ina pakai baju hijau ala2 kebaya...tapi mcm jubah...
ramai org puji baju tu cantik...
tq2...
tp sape nk puji tuannya neh?
kidding ^_~

tq kpd sume yg hadir tadi..
gamat benar umah Ina td...
ngan bdk2 lari2 ke men2 ke...
ramai glela...
mish that moment...
T_T

esok Ina ade agenda lain ngan sepupu2 n adik....
nk men bowling...
haha...
ntahla berape kali msk longkang t...
xsabar lak nk gelak neh....

p/s: tq very much to my dearest Tok Mek coz tlh bt jamuan neh...diala yg bt nasi dagang yg superb neh... besh do...rugi xrase....

Ketenangan~!

Salam...

Ina ni nature lover la...
mksdnya dgn tgk alam ciptaan Allah S.W.T yg hebat ni dpt menenangkan otak yg serabut....
cthnya...Ina akan dpt kedamaian n keseronokan apabila tgk ayam2 peliharaan nenek@jiran2...
Ina tenang gak bile usap2 kucing ni...
Haiwan2 neh bg Ina ketenangan jiwa tau...
that's y i love ayam2 tu very much especially anak2 ayam neh...
Ina suka tgkp anak2 ayam n men2 ngan dia wpun dia duk pekik2 panggil mak dia...
sbrla tayam oi...
Ina bkn nak semelih.. Ina nk men je..hi3...

Sbb Ina dl ade bnyk haiwan peliharaan...
Ina akan sntiase berada bersame mereka...
penyejuk mata Ina la katekan...
miss u all very much...
tp skrg mereka da tade...
Ina sedeh banget...
skrg hanye ade haiwan ternakan nenek n jiran je...
xpela..
asalkan Ina bahagia n ceria dgn kehadiran mereka..
especially ibu n anak2 ayam yg slalu lwt umah Ina neh...
hehehe...
ape lg Ina tgkp la...
Anyway harap ayam2 tu sihat la...
teruskan jd penyejuk mate Ina...

#relief mode#

Rabu, 15 Julai 2009

Attention~!

Salam...

wargh...
esok bos balik...
da lama dia xtido kat umah...
mcm mane ek dgn adenya dia kat umah...
o ye...
bos ni my bro la.. yg duk kt MRSM PC...
sape g...
dia balik tido umah minggu ni...

hope mood dia ok je...
Alhamdulillah dia balik sblm jamuan nasi dagang neh.. =)
hope jgk kami akan bertego sapa nt..
Ina xnkla smbg2 neh...

=(

Salam...

mmg sukar utk diungkapkan..
tp inilah kenyataan...
mmg pahit utk menerimanya...
tp inilah takdir...
mmg sedih utk diceritakan..
tp inilah kebenarannya...

owh good bye man u...
i will not go to KL to watch your match with Malaysia...
~emo sat~
xpela...
maybe next time...
lgpun Ina xdela minat gle2 man u skrg...
tp kalau ade peluang mmg Ina akan pg...
sungguh..
xtipu...

to Haris n the geng...: ank pg la tgk..have fun there...rakam ngan video skali.. pastu bg aku tgk...insyaAllah air mata x menitis... heheh.. kidding bro...

Welcome Friends~!

Salam...

post kali ni Ina nk tujukan khas bt kengkwn yg br balik dr Rusia...
kwn2 Ina yg duk kt Volgograd br je habes exam...
Dorg smpai pg td kot...
msti happy n excited gle dorg dpt jumpa family stlh beberapa lama ter'kandas' di bumi Rusia...
aiyakkkk~!

a warm welcome to u all...
hope dpt ketemu n lepak sesama...
ops...
lepak bkn sekadar lepak...
saje kongsi2 pengalaman...

n to my ex roomate.... Aisyah...
welcome home...
happy becomin birthday (18) i guess...
hehe....

contact2 la Ina slalu ek....

#tango#

THE 5~!

Salam....

utk beriadah ni...
Ina ade geng tersendirik...
The 5...
ahli2 nya ialah:
# Ina sbg Ketua
# Betty, my sis, 13 thn
# Bee , my sis, 10 thn
# Ayih, my kazen, 9 thn
# Anih, my kazen, 9 thn

so i am the eldest of all...
ish...
Ina men ngan bdk2 skola je ni....
kitorg biasenya men bola =) n badminton...
best wooo....
wpun xsebest men ngan kwn2 kt Nizhny =(

xpela...
at least Ina ade kwn..
harap2 kmpulan the 5 ni kekal ek...
p/s: kitorg xletak pun nama kmpln.even diorg pun xtau yg Ina tlh bt kmpulan ni..hehe...
kdg2 Kak Ti join kitorg...

Riadah~!

Salam...

Ina kalau ptg2 ms cuti neh Ina xduk diam je...
Ina ambik ms utk berinteraksi ngan ahli keluarga...
yela...
hanya 2 bln je kt Msia selebihnya di Rusia...
so Ina kena manfaatkan ms dua bln neh... =)

antara aktiviti Ina ptg2 ialah:
mula2 men bola n badminton...
pastu jogging kt Tmn Tg Anis
balik jogging men bola n badminton lak...
n kdg2 jogging lg...
menyihatkan bdn la katakan...
mmg pack la jadual ptg neh...
Ina xleh duk diam coz ms kat Rusia dl ptg2 Ina selalu turun main...
twink2~!

best dowh riadah neh...
men2 ngan adik2 n kazens...
pastu rehatkan minda tgk ciptaan Allah S.W.T yg indah neh...

~relief mode~

Isnin, 13 Julai 2009

Tangisan?~!

Salam...

Recently, Tok Mek ade cerita ms Ina kecik/baby dl...
Ina ni duk diam je...
tade respons...
Tok mek da plik ni...risau...
"budak ni bisu ke?"
dia ingat Ina bisu coz ms kecik Ina sngtla pendiam...
tade bunyi suara mcm baby2 lain yg nangis je...
Alhamdulillah...
tanggapan tu salah...
tgk Ina skrg ni..
pot pet pot pet...
xbisu kan...
Ina normal...
Alhamdulillah...

Winners~!

Salam...

bkn nk cter ape...
just nk gtau...
td Ina tgk F1...
my fav driver x win pun...
mlh dia out...
T_T
Xpela...
bkn rezeki dia...
1st: Mark Webber
2nd: Sebastian Vettel
3rd: Felipe Massa

debaran td Ina da xrase lepas my fav driver out...
xcool la camni...

Mentor lak...
Ina xminat langsung~!!!
tp dah xde cter best nk tgk after F1 race tu,
Ina pn tgkla kejap...
Winner: Black

ape2 jela....
p/s: hope my fav driver will win dlm next race...
#tango#

Sabtu, 11 Julai 2009

The new me?

Salam...

dua bln duk kat umah ni...
agak2 mcm mana ek Ina ms balik semula ke Rusia nt?
smkn tembam?
kurus?
tinggi?
ish3...
pikir smpai cam ni lak...
tape2...

InsyaAllah all will be alrite...
positive2 sume...
Amiin...
yg pasti ms tu Ina pasti sedeh kena seksa kat Rusia g selama 10 bln sblm balik smula ke Msia...
lama owh...
xtahan rasenya...
cepat je ms berlalu...
ni da lebih seminggu duk kat umah...
aiyooo...
time is running soooo fast...
xterkejar eden...

kwn2...
tgkla nt the new Ina...
~SECRET~

Rabu, 8 Julai 2009

SaJe-aJe ~!
























Salam...

ni gmbr Ina ms raye kat Rusia hr tu...
Raye for the first time kat Rusia....
semua ni gmbr Ina n frens...

mY pReCiOuS~!
















Salam...

ni gmbr2 Ina ms kat Volgo hrtu...
sempena Volgames...
twink2~!



















Selasa, 7 Julai 2009

Pening Mode~!

Salam...

argh...
pening2...
bkn sbb exam...
tp sbb isi borg neh...
berjam2 duk isi...
harap2 settle soon...
InsyaAllah....

Wondering~!

Salam...

Ina wonder la...
my father sbnrnya minat Man U sbb pemain ke sbb kelab?
Abah minat Ronaldo...
tp Ronaldo da kuar dr Man U n masuk Real Madrid...
so...
adekah dia still minat Man U?
or Real Madrid?

Ina lak skrg ni mmg minat bola...
slalu je tgk sejak balik Msia ni....
tp Ina br prasan yg Ina minat seme jenis sukan actually...
my fav channel: 811,812,813,814,815...
konklusinya..
Ina mmg terribly minat sports...
especially F1 , football@futsal, tennis, bla3.....

team Futsal favourite: Nizhny Novgorod Male Futsal Team n Nizhny Novgorod Female Futsal Team (Ina le tu).. hahaha...

memandai jek....
twink2~!

iT's Raining~!

Salam...

hujan la skrg ni...
dlm umah ni hanya ade Ina n Tok Mek (nenek) je...
sian kat Tok Mek...
mesti dia letih hari ni sbb tu dia tido awl ni...
Ina lak men internet...
parents n adik2 g shopping baju my bro....
Ina xikut coz nk teman Tok Mek kat umah....
xsampai aty nk tinggal dia sensorg...
Ina korbankan kesenangan demi dia...
mmg Ina nk g ikut shopping...
sape xnk...
ceyh~!
emo kejap..
tp Ina mmg ikhlas nk temankan nenek ni...
sbb Ina syg dia...
muahhhh... ^_~
twink2...

skrg ni duk bantu spupu isikan borg ptptn on9...
bt amal sket...

Nasi Dagang~!

Salam...

Sempena ngan Ina br balik dr Rusia neh...da semingu lbh sbnrnya balik...
my beloved nenek nk bt nasi dagang....
yuhuuu...
nas dagang ah...
ternyata best~!
tq nenek...
Kelantan punye food...
stlh hmpir setahun xmkn nasi dagang...
akhirnya nt 17 July ni my beloved nenek bt jamuan nasi dagang...
sedare mare d jemput...
sesape yg nk dtg dijemput same...
agak besh...
syg tok mek~!

p/s: to Hasif... aku tau kau teringin sesangat sangat nk mkn nasi dagang kan... mesti kau jeles habis kalau bace blog ni kan... dont worry... smpai je Msia nt kau lawatla Kelantan... kat mana2 leh jumpa nasi dagang...hahaha...

Flight2~!

Salam...

nt Ina nk balik ke Rusia...
dr Kota Bharu ke KL...
Ina ngan my mommy n adik2 akan naik flight...
maybe bertolak dr KB tu 25 or 26 Ogos ni....
kalau smpai awl KL boleh shopping2 dl...
sblm naik flight ke Dubai - Moscow nt 28 Ogos ni...
nmpaknya kali ni 3 kali naik flight r sblm smpai Nizhny Novgorod ter'cinta'...
twink2~!

skrg ni agak boring la duk sensorg kat umah...
nasib baik my nenek slalu dtg jenguk...
nk harapkan Ina kuar umah jumpa jiran2...
uish...
ntah bila ntah...
Ina bkn org yg slalu kuar umah...
anyway...
I try my best nk enjoy n gunakan ms yg ade kat Msia ni sblm kena hadap buku kat Nizhny nt...
nila ms utk away from books...
^_~


attention...: rancangan d atas ditukar kpd rancangan len....pg ngan kete je ke KL....

Isnin, 6 Julai 2009

Makan2~!

Salam....

baru je kejap td Ina telah menyeksa perut dgn makan bnyk kat Kenny Roger..antara yg berjaya ditelan ialah:

*nasi ayam
*jus oren + jus mangga + jeli kot..
*aiskrim beserta buah-buahan...
*makaroni cheese
*sup ayam yg pekat tuh
*ayam Kenny Roger
*salad

alamak...
mmg td hampir2 ta habis..
pastu Ina ckp tunggu beberapa minit g utk mkn smpai habis.
alhamdulillah xmembazir...
perut kenyang+terseksa coz sngtlah muak mkn menda tu seme...
twink2~!
alkisahnya...
duk rumah mcm membina lemak je...
wee...
membazir tul mlm ni...
takpe2...
bkn slalu...
konklusinya...
Ina~ bdk gemuk in the making...
sngtla lawak...
mkn is my hobby....
^_~

Sabtu, 4 Julai 2009

The king of fruit~!

Salam....

Br je kejap td Ina mkn the fruit king... DURIAN....
best wooo...
da lama x mkn durian....
best xterhingga...xterkata....xterungkap...
twink2....
terlebey suda....
sejak duk umah ni...
bnyk benda Ina telan...
Malaysian food...
melepaskan kerinduan t'hadap Msian food...
coklat dr Rusia pun Ina mkn gak...
kalau boleh nk jd Ratu mkn buah Ina kat sini...
coz i love fruits soooooooooo much....~!

Jumaat, 3 Julai 2009

Oh No~~~~!

Salam...

Mmg benar....
my sis yg baru form 1 tu da nk sama tinggi ngan Ina...
cuma beza 2 cm kot... or maybe less than that....
Ina ms form 1 dulu pun dlm 13+ cm je...
dia form 1 pun da dkt 160 cm..
msti dia akan lebih tinggi dr Ina...
lantakla...
actually Ina happy je kalau dia tinggi...
dia dahla kurus kering...
Ina dah gemuk...
cuma dia gelap sket berbanding Ina..sorry sis....
kalay tgk kat gmbr latest mcm xde perbezaan sngt ketinggian kami...
rasenya dlm beberapa bln g dia lebih tinggi dr Ina...
Ina dlm 160 cm....
dia maybe lebih tinggi dr tu in few months...
xpela...
at least...
Nt Ina susah nk buli dia...
Ina pun da syukur dpt tinggi yg ideal ni...

The Day~

Salam...

Baru je brape hr Ina menjejakkan kaki d Malaysia neh... tp perasaan boring da muncul... ntah la nape... maybe sebab kena duk sensorg kat umah time adik2 ke skola n parents keje...jd puteri umah je... tp okla... duk sini dpt masak2 for family... main2 ngan adik2...

Tadi br je pg celebrates birthday kwn my sis yg juga anak kpd kwn my mom... besh doe.. dia celebrates birthday yg ke 10 kat Hotel Renaissance... xpela..dia org kaya...xkisahla...yg kisahnya dpt mkn kt hotel...hotel mewah...xdela boring sngt jdnya.... anyway... Happy Birthday to Shereen Nur Tasha.. sweet 10... be a nice girl ep.... congrates coz dpt no 1 dlm kls first lak tu... mengalahkan my sis yg dpt no 8... hehehe...xpe...nt my sis beats u...

After celebrating birthday dia, Ina n family trus pg umah kwn mama... best dpt mkn cocktail ( btl ke ejaan ni? ).. mkn2 je keje...mcm xde benda lain... pastu pg KB Mall.... beli sluar my sis... pastu mkn lg..hehehe.... mmg gemuk la....

Khamis, 2 Julai 2009

My LiFe aT hOmELaNd~!....

Salam...



i safely arrived at KLIA at about 2.25 pm on 29th of June... that would be the most valuable part of my life... i was touched... no words can describe my feelings at that moment... of course la... i haven't been in My Homeland for almost a year n that day.... my dream became true...

Aiseh...
tempat mkn pertama yg Ina n kwn2 len pg ialah KFC.... lame xmkn kat sana...melepaskan rindu la katekan.... friends, sorry xdpt join kalian mkn... Ina of coursela mkn ngan my beloved family kat sana.... tp xpe... meja kita dekat je...

TQ my BeLoved parents n my cute lil sis coz dtg smbut Ina wpun lewat bape jam... dorg xstop pun rasenya trip dr Kota Bharu ke KLIA ni...mesto dorg letih gla2...
tp agak2la..keletihan tu letih kot lepas tgk Ina....wah...perasan mode...twink2... ^_~

n then kitorg pg bermlm kat umah ayah su.. wpun hanya isteri n adik ipar dia je ade... Coz dia keje kat Bandung, Indonesia... org bz la katakan.... xpe2... nt Ina nk b'tolak ke Rusia 28 neh, u must be there (KLIA).. hehehe... kidding mode....

keesokan harinya, kami sekeluarga pun bertolak la pulang kat my beloved tanah tumpah darah, Kota Bharu, Kelantan... rindu membara kini sudah padam dek tangisan air mata kesyukuran... eh..tipu jek... Ina xnangis pown... ^_^ good gurl....

kla... next time lak ek...

Salam...