Salam...
Everybody wanna know the truth if it doesn't hurt right...
it is not an easy thing to be revealed...
truth sometimes can make us sad, happy, angry, disappointed, innocent, anxious, and so on...
Truth sometimes can be accepted by someone...
but what about someone who cant accept it?
have u ever think about them?
Truth can break heart to pieces,
can affect someone's feeling...
so do we have to lie in order to make someone happy?
is it a sin to do so?
Truth is hard to tell...
but it helps a lot to solve problems...
we cant deny the truth...
becoz it is the truth...
Im writing this becoz I wanna know the truth...
many questions arise in my mind...
What is actually going on around me?
I wanna know the truth...
please tell me so that I know...
Isnin, 30 November 2009
Ahad, 29 November 2009
Salam Aidil Adha...
Salam...
sorryla lama xupdate..
da berkulat da neh...
ntahla...
jiwa kemalasan...
aih...
Sempena ngan raya Qurban ni nk ucapla slm AidilAdha kat korg suma...
kpd yg wat haji tu jadilah haji yg mabrur....
Qurbanlah seikhlas hati...
Maaf Zahir Batin gak ep..
=P
sorryla lama xupdate..
da berkulat da neh...
ntahla...
jiwa kemalasan...
aih...
Sempena ngan raya Qurban ni nk ucapla slm AidilAdha kat korg suma...
kpd yg wat haji tu jadilah haji yg mabrur....
Qurbanlah seikhlas hati...
Maaf Zahir Batin gak ep..
=P
Sabtu, 21 November 2009
chubby....
Salam...
I feel like I become chubby la skrg ni...
muka da nmpk tembam sket....
mkn bnyk la katakan...
xikut jadual...
ngap3..
ntah pape la Ina ni...
mmg xpatut....
tp okla...
berat maintain je kot...
kalau naik pun sket je...
hehee...
aiyokkk....
mana boleh jd montel...
xnkla cipta sejarah dlm family...
semua family members kurus kering...
xkn Ina nk jd montel kot...
harap2 jauh...
Na'uzubillah....
I feel like I become chubby la skrg ni...
muka da nmpk tembam sket....
mkn bnyk la katakan...
xikut jadual...
ngap3..
ntah pape la Ina ni...
mmg xpatut....
tp okla...
berat maintain je kot...
kalau naik pun sket je...
hehee...
aiyokkk....
mana boleh jd montel...
xnkla cipta sejarah dlm family...
semua family members kurus kering...
xkn Ina nk jd montel kot...
harap2 jauh...
Na'uzubillah....
Remaja....
Salam.....
remaja...
agak menarik bunyinya...
ms nila kita belajar erti hidup...
bnyk wat silap....
bnyk terluka n dilukai...
mencari2 pasangan hidup yg sbnrnya tlh ditetapkan oleh Allah...
remaja...
ms nila juga kita mencari hiburan...
kesenangan je yg kita nk...tp pernahkan kita fikir kita bkn slamenya remaja...
kita akan menjadi dewasa...
n xsemestinya umur kita panjang...
bile2 mase saje boleh diambil nyawa kita....
remaja....
ms ni kita amat susah nk bt amal ibadat..
kononnya nt tua br nk tumpu pd ibadat...
tp adakah kita fikir umur kita msh panjang...
or ibadat ms tua itu cukup utk memberatkan timbangan kebajikan di akhirat kelak?
or ibadat kita diterima pd ms itu?
fikir2kanlah...
ni adalah peringatan utk diri sendiri jugak...
Salam...
remaja...
agak menarik bunyinya...
ms nila kita belajar erti hidup...
bnyk wat silap....
bnyk terluka n dilukai...
mencari2 pasangan hidup yg sbnrnya tlh ditetapkan oleh Allah...
remaja...
ms nila juga kita mencari hiburan...
kesenangan je yg kita nk...tp pernahkan kita fikir kita bkn slamenya remaja...
kita akan menjadi dewasa...
n xsemestinya umur kita panjang...
bile2 mase saje boleh diambil nyawa kita....
remaja....
ms ni kita amat susah nk bt amal ibadat..
kononnya nt tua br nk tumpu pd ibadat...
tp adakah kita fikir umur kita msh panjang...
or ibadat ms tua itu cukup utk memberatkan timbangan kebajikan di akhirat kelak?
or ibadat kita diterima pd ms itu?
fikir2kanlah...
ni adalah peringatan utk diri sendiri jugak...
Salam...
Khamis, 19 November 2009
Senyuman...
Salam...
Alangkah manis jika semua org smile je...
xde masam2...
xde marah2...
xde nangis2...
tp sume ni hanya khayalan semata2...
xmungkin begitu...
setiap org amat berbeza....
ada yg Allah uji dgn kesenangan....
mampu membuatnya ketawa...
ada yg Allah uji dgn kesusahan...
mampu membuatnya bermuram...
ada yg Allah uji dgn kemarahan...
mampu membuatnya masam muka...
so....
senyumlah jika ada kesempatan...
jika kita xde halangan utk senyum...
senyum itu satu sedekah...
kan sejuk hati org yg memandang...
tapi ingatlah batasan utk senyum....
jgn senyum pada yg xboleh...
smile =)
Alangkah manis jika semua org smile je...
xde masam2...
xde marah2...
xde nangis2...
tp sume ni hanya khayalan semata2...
xmungkin begitu...
setiap org amat berbeza....
ada yg Allah uji dgn kesenangan....
mampu membuatnya ketawa...
ada yg Allah uji dgn kesusahan...
mampu membuatnya bermuram...
ada yg Allah uji dgn kemarahan...
mampu membuatnya masam muka...
so....
senyumlah jika ada kesempatan...
jika kita xde halangan utk senyum...
senyum itu satu sedekah...
kan sejuk hati org yg memandang...
tapi ingatlah batasan utk senyum....
jgn senyum pada yg xboleh...
smile =)
Selasa, 17 November 2009
I hope people do understand me...
Salam...
Ina harap sume org faham Ina...
tp mana bleh...
sapela Ina utk difahami...
when I say I like something...
I really like....
when I say I hate something....
I really hate....
no jokes...
maybe sometimes I must lie....
so sape2 yg mengerti Ina should know this...
try to understand me...
and I will try to understand u too....
Ina harap sume org faham Ina...
tp mana bleh...
sapela Ina utk difahami...
when I say I like something...
I really like....
when I say I hate something....
I really hate....
no jokes...
maybe sometimes I must lie....
so sape2 yg mengerti Ina should know this...
try to understand me...
and I will try to understand u too....
Rumate Saya...
Salam...
Saya ada rumate...
rumate saya sangat comel....
rumate saya sangat pandai gak...
rumate saya sangat rajin....
rumate saya sangat tinggi gak...
rumate saya orang Kedah....
rumate saya sekelas dengan saya masa kat INTEC...
rumate saya berkawan baik ngan blockmates saya....
rumate saya cakap saya kena baca buku sekarang...
rumate saya sekarang duk try nak speak in Kelantan....
rumate saya ialah rumate sayalah...
anda rasa siapa rumate saya?
hehehe....
rumate saya...
maaf sebab tulis pasal rumate saya....
Saya ada rumate...
rumate saya sangat comel....
rumate saya sangat pandai gak...
rumate saya sangat rajin....
rumate saya sangat tinggi gak...
rumate saya orang Kedah....
rumate saya sekelas dengan saya masa kat INTEC...
rumate saya berkawan baik ngan blockmates saya....
rumate saya cakap saya kena baca buku sekarang...
rumate saya sekarang duk try nak speak in Kelantan....
rumate saya ialah rumate sayalah...
anda rasa siapa rumate saya?
hehehe....
rumate saya...
maaf sebab tulis pasal rumate saya....
Ahad, 15 November 2009
Sapa cek sebenaqnya?
Salam...
sapa cek sebenaqnya...
meh cek nak habaq....
cek rasa cek ni budak sensitif....
takdak perasaan pun ada...
biaq pi la sapa yg nak kata cek ni apa2 ka..
cek accept ja seadanya...
tp jangan merendah2kan cek sudah...
suma jenih la cek ni...
cek ni suka ghenyih..
tapi awas cek ghenyih kat orang tertentu ja...
takdak la kat mamat Russian ka...
cek kalau sedih cek luah dkat kawan cek...
kadang2 cek nangih dlm hati...
hanya Allah yg tau...
bukan pa...
sebab cek x tahan ngan keadaan sekeliling...
cek ni nampak ja mcm anak bongsu tapi cek anak sulung...
hangpa xcaya?
biaqla...
cek xkisah...
yg penting cek bahagia...
hangpa rasa cek ni lagu mana?
kadang2 cek pun tertanya2...
sapa cek sebenaqnya...
meh cek nak habaq....
cek rasa cek ni budak sensitif....
takdak perasaan pun ada...
biaq pi la sapa yg nak kata cek ni apa2 ka..
cek accept ja seadanya...
tp jangan merendah2kan cek sudah...
suma jenih la cek ni...
cek ni suka ghenyih..
tapi awas cek ghenyih kat orang tertentu ja...
takdak la kat mamat Russian ka...
cek kalau sedih cek luah dkat kawan cek...
kadang2 cek nangih dlm hati...
hanya Allah yg tau...
bukan pa...
sebab cek x tahan ngan keadaan sekeliling...
cek ni nampak ja mcm anak bongsu tapi cek anak sulung...
hangpa xcaya?
biaqla...
cek xkisah...
yg penting cek bahagia...
hangpa rasa cek ni lagu mana?
kadang2 cek pun tertanya2...
Sabtu, 14 November 2009
Astaghfirullah!
Salam...
td on the way nk study for exam anatomy( tgk preparat )...
Ade something yg menyebabkan kesesakan jln raye berlaku...
rupanya ade kereta xciden...
tu kat ngan ulitsa ape ntah..
n then ms nk smpai kat lenta dlm 3 bus stops before lenta...
ade lg xciden...
kereta remuk....
ade sorg lelaki terbaring di jalan raya....
pejalan kaki kalau xsilap...
mukanya ditutup kalau xsilap...
dah mati agaknya....
so kita ni xtahu bile ajal kita sampai...
ntah2 ms melintas ke...
ni sbg peringatan utk diri sendiri gak..
sempena ngan jln berais yg agak licin ni...
berhati2 lah wahai sahabat2...
td on the way nk study for exam anatomy( tgk preparat )...
Ade something yg menyebabkan kesesakan jln raye berlaku...
rupanya ade kereta xciden...
tu kat ngan ulitsa ape ntah..
n then ms nk smpai kat lenta dlm 3 bus stops before lenta...
ade lg xciden...
kereta remuk....
ade sorg lelaki terbaring di jalan raya....
pejalan kaki kalau xsilap...
mukanya ditutup kalau xsilap...
dah mati agaknya....
so kita ni xtahu bile ajal kita sampai...
ntah2 ms melintas ke...
ni sbg peringatan utk diri sendiri gak..
sempena ngan jln berais yg agak licin ni...
berhati2 lah wahai sahabat2...
Isnin, 9 November 2009
Happy Birthday My Lovely Sister!
Salam....
HAPPY BIRTHDAY Kak Izzah...
Sweet 20....
wah...
dah xjd teenagers dah ni...
dh msk alam dewasa...
hehehe....
dah boleh ******
jgn marah....
may Allah bless u....
be a good sis okay....
wish u the best of life di dunia n akhirat....
love u dear....
stay cute k....
HAPPY BIRTHDAY Kak Izzah...
Sweet 20....
wah...
dah xjd teenagers dah ni...
dh msk alam dewasa...
hehehe....
dah boleh ******
jgn marah....
may Allah bless u....
be a good sis okay....
wish u the best of life di dunia n akhirat....
love u dear....
stay cute k....
Sometimes....
Salam...
Sometimes...
I need to be care...
Sometimes...
I need to be understand....
Sometimes...
I need someone to share my probs with...
Sometimes...
I need helps....
Sometimes...
I need someone to be love....
Sometimes....
I need someone to show me the real life....
But all the times.....
I dont have to be worry because I know I have Him to fulfill all my desires above....
and He's my Lord...
The Almighty....
He can give everything that we want...
Allah is the One I should be close to all the times...
thanks Allah for everything...
Sometimes...
I need to be care...
Sometimes...
I need to be understand....
Sometimes...
I need someone to share my probs with...
Sometimes...
I need helps....
Sometimes...
I need someone to be love....
Sometimes....
I need someone to show me the real life....
But all the times.....
I dont have to be worry because I know I have Him to fulfill all my desires above....
and He's my Lord...
The Almighty....
He can give everything that we want...
Allah is the One I should be close to all the times...
thanks Allah for everything...
Ahad, 8 November 2009
I'm using MTC modem right now!
Salam...
skrg Ina gn MTC modem utk internet....
bulanan dia 650 rublei for 3 Gigs....
modem dia 900 rublei...
plus bayaran ape ntah...
dlm 1600+ kot...
mahal gakla...
tp xpela...
sbb uni line bt hal...
Ina dah berpaling hati....
dah pilih MTC line wpun berat gak hati sbnrnya....
skrg Ina gn MTC modem utk internet....
bulanan dia 650 rublei for 3 Gigs....
modem dia 900 rublei...
plus bayaran ape ntah...
dlm 1600+ kot...
mahal gakla...
tp xpela...
sbb uni line bt hal...
Ina dah berpaling hati....
dah pilih MTC line wpun berat gak hati sbnrnya....
Ahad, 1 November 2009
Happy2 Forever~
Salam...
I wish my life will always be happy...
without any obstacles, challenges....
being happy all the time...
no need to stress...
studying happily...
live the life to its fullest....
doing ibadah all the time...
without any disturbance....
just like the World is mine...
Oh Allah...
give me strength whenever I feel so empty....
Bring me back to You....
I want to be happy in the hereafter....
I wish that You will always lead me to the true path...
I want a happy life....
now and forever...
but,
we will not always get what we desire....
Allah gives us obstacles so that we remember Him always...
so that we pray and get close to Him...
He wants to hear our sigh...
He is so sweet...
I wish my life will always be happy...
without any obstacles, challenges....
being happy all the time...
no need to stress...
studying happily...
live the life to its fullest....
doing ibadah all the time...
without any disturbance....
just like the World is mine...
Oh Allah...
give me strength whenever I feel so empty....
Bring me back to You....
I want to be happy in the hereafter....
I wish that You will always lead me to the true path...
I want a happy life....
now and forever...
but,
we will not always get what we desire....
Allah gives us obstacles so that we remember Him always...
so that we pray and get close to Him...
He wants to hear our sigh...
He is so sweet...
It's snowing~
Salam...
Yes! It's snowing again...
winter has started...
roads are covered with snow...
weeeeeeeee for juniors....
snowman has appeared....
many people are sliding down the road too....
dush dash!
everything looks pure whitish....
of course I like the scene....
much relaxing!
night is more longer than evening....
more time for me to sleep!
yes!
God's power....
this is what we cant feel in our native country...
but...
pros must be accompanied by cons too...
soon..
there will be a lot of rubbish scattered on the road....
really irritating...
but we must get used to this...
everyone will feel how to be like a penguin...
wearing those thick winter coats...
walking slowly....
welcome winter!
sejarah mungkin berulang lagi!
Yes! It's snowing again...
winter has started...
roads are covered with snow...
weeeeeeeee for juniors....
snowman has appeared....
many people are sliding down the road too....
dush dash!
everything looks pure whitish....
of course I like the scene....
much relaxing!
night is more longer than evening....
more time for me to sleep!
yes!
God's power....
this is what we cant feel in our native country...
but...
pros must be accompanied by cons too...
soon..
there will be a lot of rubbish scattered on the road....
really irritating...
but we must get used to this...
everyone will feel how to be like a penguin...
wearing those thick winter coats...
walking slowly....
welcome winter!
sejarah mungkin berulang lagi!
Langgan:
Catatan (Atom)